Jumaat

Better quite then look likes a fool

Dear Dairy,

Tadi kelas Bi lecture Naru de tanya soalan lepas tu sume senyap. (Termasuk Naru) Bukan sebab bodoh atau tak tau nak jawab pe..Cuma sume macam takut nak jawab. OK Naru ni bukan bermaksud nak bongkak ke pe. Dulu masa Naru sekolah rendah,menegah sampai la sekolah teknik, memang Naru ni terkenal sebagai kaki capap (suke menonjol kan diri sampai jadi bualan ramai-ni bahasa yang tak elok ye Tuzki Bunny Emoticon ). Naru pantang ada kuis ke soalan yang dapat hadiah kat perhimpunan mesti nak jawab..ye la soalan senang dah dorang takut sangat nak jawab, Naru nak hadiah je (tak pikir panjang langsung masa tu). Tapi sejak dah makin tua ni Naru macam dah makin malas nak berani kan diri (hanya dalam keadaan tertentu) sebab bila Naru bersuara akan ramai yang tak puas hati sebab orang sekeliling yang Naru kenal sume nak diorang je yang betul.mmmm


Pokoknya sekarang (ceh wah terkeluar bahasa pidato lak), nak berani atau berkeyakinan tu memang tak salah tapi biarla bertempat. Dalam kelas Naru ni ada ramai senior yang dari sijil naik ke diploma tapi dorang masuk kelas yang berkaitan kos dorang je. Dorang ni tak tau la nak kata ceria ke apa. (Nampak tak matang pon ada padahal tua setahun). Ade salah sorang dari dorang ni paling teruk hyper-active. Kenapa? setiap kali dia ada macam-macam soalan yang dia tanya sampai lecture pening nak jawab. Lecture Naru fedap agaknya dia sound budak tu, berfikir dulu sebelum bercakap jangan tanya soalan bodoh. Setepek dia kena haha  Tuzki Bunny Emoticon...Tersentap!..


Sekian,
Narumi

2 ulasan:

none berkata...

Huhuhu..sbr syg

narumi sakura berkata...

thnks sayng :)

Jom Terjah

Senarai Blog Saya

Blogger templates