Selasa

Buku wajib baca!

Semakin hari dugaan kehidupan manusia kat seluruh dunia (termsuk Malaysia) makin mencabar bukan sahaja buat penganut agama Islam tetapi juga bagi penganut agma Kristian dan Yahudi. Manusia sibuk dengn harta dunia,rakus dan tamak hingga lupa pada agama. Kristian dan Yahudi lama pada asalnya menyembah Allah berpaling,kitab diubah dan mengelirukan semua penganut malah ada juga Muslimat yang cetek agama terpedaya dan keluar dari Islam.

Ramai yang dilahirkan dalm Islam tapi berapa ramai yang betul2 faham dan mnghayati apa itu Islam?

Di Malaysia sikap orng Melayu kita sering memberi nama buruk pada agama Islam,perasan tak?

Ada segelintir rakan2 Cina dan India yang membenci Islam kerana perangai dan sikap yng orang Melayu kita tunjukkn pada mereka.

Ditegaskan disini mereka Melayu tetapi bukan Islam, malah ada juga yang kafir tetapi memiliki Islam dalam dirinya (Moga Allah berikan hidayah pada golongn ini untuk memeluk agama Islam. Amin)

Bukan niat untuk memburukkan Melayu. Masih ada org Melayu yang masih kuat agamanya,masih mengamalkan sifat2 sebnr dlm Islam,malah ramai juga yang mula sedar Islam yang sebenar dan mula perlahan2 mempelajari semula agama Islam.

Awas rakan2ku ,Elakkn dalm `Zon Selesa'

- `Ala cukup la ucap 2 kalimah syuhada aku Islam jugak' (solat,puasa,zakat semua tunggng tebalik)
- `Cukup la aku solat 5 waktu sehari tu pun dh ok'
(tapi bacaan dalam solat ntah betul nth tak,solat x kusyuk asyik fikir hal dunia,solat Express)
-`aku setiap hari baca Al-Quran'
(tapi hanya baca dan tak faham maksud,malah xde insintif langsung nak tau isi dlm Al-Quran tu)
- bagi yang perempuan pula,solat,puasa,aurat semua dh ok tapi mulut asyik mengumpat dan menabur fitnah
-yang selebihnya tepuk dada tanya selera. hnya anda yng tahu kelebihan dan kelemahan anda sebagai seorang Islam

Dapatkan buku ni dan pelajari berkenaan Yahudi. Dari mana asal usul mereka,kaitan mereka dengan Islam dan Kristian,bagaimana Freemoson itu berlaku,salah faham yang berlaku dikalangn Yahudi. Dan yang paling penting sekali hayati kisah perempuan Yahudi yang dari kecil diajar untuk membenci Islam dan akhirnya menjadi pendakwah wanita hebat yang benar2 menghayati Islam sebenar.

Semoga kita juga sama-sama boleh kembali kejalan Allah yang sebenar. Amin

2 ulasan:

Lynn Damya berkata...

Salam betul tu..sy selalu terfikir, kita ni belajar tntg islam hanya masa sekolah je dulu kot..lepas tu, setakat bace2 kat internet, tu pun setakat baca dan tahu itu je..pdhal ilmu agama tu patutnya didalami byk2 kan..TQ mengingatkan :D

Narumi Leo berkata...

Salam :-) betul setuju ngn Lynn ^_^. Naru pun sama nma je Islam tp x mndalami btul2. Skrg ni rase mcm rugi x pljari Islam tu. Sama2 kita berjaya dunia dan akhirat ye :-) Amin

Jom Terjah

Senarai Blog Saya

Blogger templates