Isnin

Gothic

Bile kite dengar je Gothic ramai yang fikir jahat..sebenarnya gothic ni ade 2 ketogori (ni pendpt aku)

    Ketogori 1-Gothic Pure

               Istilah ini berasal dari maksud merendahkan..Kenapa?? Budaya ini muncul pada awal 1530-an oleh Giorgio Vasari yang mengambarkan budaya yang dianggap kasar dan biadap. Pada waktu tu jugak Itali telah mengalami abad kejahtuhan Renaissance dan semuanya di fokus kan pada gereja.. Tempoh tu jugak dimana gereja dianggap dalam retrospeksi iaitu tempoh kebodohan dan tahyul...Kire macam goth ni mmng betul-betul seram la..



Ni antara lambang dorang..(kalau dajal salib terbalik)

     Ketogori 2- Gothic Lolita

          Aku paling suke yang ni >///<..fesyen die mmng weird abis n i like...hehehe..ok im one of this thing too..terikut ngn fesyen die je k bkn budaye die..ni antre gambr fashion2 dorng



Amacam cumel tak??hehe..kalau korang nampak Dress cm ni jual kat Malaysia plezz sngt2 bgitau aku ye..Mls nk buat sendiri hehehe



           
     




 

2 ulasan:

asraf berkata...

bgos2..tgkt kn usahe anda k!=)

narumi sakura berkata...

arigato!! >_<

Jom Terjah

Senarai Blog Saya

Blogger templates