Selasa

Firts journal ~yeke??~

Sebenarnya aku dah lama nk wat cerita sendiri kat blog aku nih tapi aku ni bukan jenis orang yang suke bercerita..silap-silap aku akan malu dengan ape yang aku tulis..huhu..bace blog orang lain best je..macam mana dorng ada ilham ek??kalau tulis pendek je xpe ni sampai kisah kecik-kecik pon ingt lagi..memang aku kagum la ngn dak2 blog nih..aku ni cepat lupe.bagi yang kenal aku mesti dorng tau kenapa..huhuhu

sume gara2 makan tomyam kat kampung aku -pulau pinang area mana jngn tnye sebb aku akn jawab x tau.

Mase tu aku kecik lagi darjah 1 kot nth la tak ingat =_=` huhu..orong kata tomyam gerai tu sedap..aku ingt g tempat tu memang penuh..kami stu family pon ssh nak cari tempat makan..Dipendekkn cerita kitorng dpt tmpt duduk then oder la tom yam sowng satu..servis die memang lambat gile. (Pandang positiv mayb ramai costumer tu yang lambt kot.)

Akhirnya selepas agak1 jam lebih gak la tunggu tomyam pon sampai. (Aku lapar tahap dewe dah time tu) Pelayan tu letak la tomyam aku kat depan aku dah la ibu jari die termasuk dalam tomyam aku..Pengotor gile..Tapi lapar punye pasal so aku hadap la gak tomyam tu..yang peliknye tomyam aku dipenuhi biji 2 hitam pelik memang tomyam aku hitam je x nmpak warna merah die dah..aku tanya ayah aku ape benda ni lain macam je??

Ayah aku dengan pantas menjawab " Tu biji lada hitam dorng x tumbuk la tu"..aku memang dari kecik aku suke pedas. Aku pon pe lagi ngap la sampai separuh mangkuk gak la..then aku tngok lada hitam dalam mangkuk aku macam ade kaki. Aku amik lada hitam tu ngn sudu pastu aku tunjuk la kat ayah aku "Ayah nape lada hitam ni ada kaki??"

Ayah aku pon tengok la lada hitam tu dekat2. Die pon mcam terganggu gak la..(pe x nye sume kebulur tunggu tomyam lame sngt)..lame die tenung lada hitam tu. Pastu die terus mengucap pangil balik pelayan tadi. Aku pon pelik la knape??

Sampai je pelyan tadi ayah aku cakap "ni kenapa dalam tomyam anak saya penuh semut hitam??"
Aku time tu dh x tau nk wat pe..aku dh telan semut tu takkn aku nk muntah blk kot..ramai lak orng kat situ
huhuhuhuhu..sampai sekrng aku mmng susah gile nak ingt..barang yang aku tinggl x sampai 5 minit pon aku boleh lupe huhu..so betul la makan semut cepat lupe =_=`...tapi aku pelik gak kalau aku cepat lupe nape peristiwa ni aku x penanh lupa..Sampai sekrang terbayang-bayang lagi tomyam tu ~~

Tiada ulasan:

Jom Terjah

Senarai Blog Saya

Blogger templates